السبت، 27 ديسمبر 2008

الفصل الثانى

شئ يجثم على صدرى " ماهو انت هتعمل كده بمزاجك او غصب عنك يا امااا هانغتصبك ..... " دوت الكلمه فى اذنى و وجدت نفسى استيقظ مفزوعا .. بدا هذا الكابوس ياخذ منحنى غامض و مقبض .. لكنى الان بدات فى تجميع بعض المعلومات منها ان صاحب الصوت كان يوجه كلامه لى انا و ليس لشخص اخر ( لماذا يلح على هذا الكابوس ) .. و لكنى مازلت لا استطيع تمييز صاحب الصوت او ماذا فعلت ليهددنى بالاغتصاب كما قال فى الكابوس ( مازلت اشعر ان ثمه شئ مألوف بخصوص هذا الكابوس مع عدم معرفتى هويه هذا الشئ )
بد منبه هاتفى المحمول فى الرنين لايقاظى الان ( المرة الاولى من زمن استيقظ فيها قبل انطلاقه مع عدم وجود رغبه لمعاوده النوم ) .... انظر لوجهى فى مراه الحمام .. عينان حمروان ( لماذا اشعر انى عشت هذا الموقف من قبل ؟؟ ) .. ذقنى بدأت فى الاخضرار ... اثر جرح على خدى لا اتذكر متى اصبت به و مازال طازج لان قشرته مازالت ناعمه ( اه ياله من الم شعرت به عندما بدا فى النزيف مرة اخرى و اتذكر انى اصبت به من يومين عندما كنت احلق ذقنى ) .. احاول ايقاف النزيف بالضغط عليه
انهيت حمامى و ارتديت احد التشيرتات مع الجينز .. اتناول بعض لقيمات وجدتها على الطاوله و انا اشاهد فيلما على جهاز الكمبيوتر الخاص بى .. انظر فى ساعتى انها ما تزال الواحده ظهرا .. يرن هاتفى المحمول وعلى شاشته ارتسم اسم سمير مع صورته اجيبه فياتينى صوته وسط الزحام " خلاص يا هانى انا معايا ساعه كده او اكتر شويه و اخلص و بعدين انا معاك يا معلم " ... مازال عندى وقت كافى لانهاء الفيلم قبل ان امر على سمير ... " بس لازم انزل بدرى شويه عشان الحق احط بنزين فى العربيه " ... و اتابع المشاهده ..... يتبع

هناك 6 تعليقات:

ستيتة يقول...

انا اتشديت للحدوتة بس متشوقة جدا اجيب نهايتها والا تبقى مجرد خواطر
ولذلك حتى الفصل الاخير ها اقرأبس
ربنا يكرمك ياعمرو

Che يقول...

عمتى ستيته
دايما سباقه بالخير و انتى اول حد يسيبلى تعليق مكتوب على الروايه
الفكره فى الراويه انى مش بانشر اى فصل منها غير لما اتاكد انى مش هاغيره ولا هاعدله تانى عشان كده لو لاحظتى انا نزلت فصلين فى يوم واحد و المره الجايه هانزل فصلين او تلاته برضه
انا سعيد انك متشوقه تعرفى اخرها و يا رب تعجبك
متشكر اوى على الدعوه الحلوة و يارب يسمع منك

Unknown يقول...

وفصل ثانى يشدك اكتر!!!

Che يقول...

norahaty
سعيد بان الفصل التانى لسه مخليكى مشدوده

E73 يقول...

هااااااا
أنا مبقتش فاهمة حاجة
هو انسان فاقد الذاكرة ولا هو واحد بيشرب ولا عنده فصام في الشخصية
وايه اللي حصل مع الشيخ اسمه ايه اللي كان في الفصل الاول؟!

لما نكمل

Che يقول...

E73
تانى تعليق و انا سعيد بيه اكتر
بصى هى الفكرة ببساطه عامله زى الفلاش باك ... مستنى رأيك لما تكملى
منورانى على طول